מרכז לימודי רפואה סינית

בית ספר להכשרת מטפלים מוסמכים

בית הספר המוביל ברפואה סינית כבר 20 שנים מציע מגוון רחב של מסלולי לימוד להכשרת מטפלים מוסמכים ברמה המקצועית הגבוהה ביותר

לכן 95% מבוגרינו מפתחים קריירה מצליחה בתחום!

בית הספר להכשרת מטפלים מוסמכים של מזרח מערב מיועד לסטודנטים המעוניינים לרכוש מקצוע ייחודי ומרתק.

בבי"ס מיטב המתקנים הלימודיים על מנת להגיע למצויינות מקצועית, ולהיות חלק מקבוצת המטפלים האיכותית שיש בידיה את יכולת ההשפעה והמובילות בתחום הטיפול, המחקר, העשייה ושילוב הרפואה הסינית בחברה האנושית ובסביבה המרחבית תוך הטמעת חשיבותה של זו לבריאות ואיזון כחלק מאורח החיים המודרני.

מסלולי הלימוד וההכשרה מאפשרים לסטודנט בחירה תוך התמקדות על פי העדפה אישית, היכרות מעמיקה עם הזרמים והאסכולות השונות מראשית דרכה של הרפואה הסינית הקלאסית ועד היום כרפואה מובילה לצד הרפואה המערבית , התמקצעות טיפולית החל משנת הלימודים הראשונה ,חשיפה והשתלבות מקצועית בפרוייקטים בריאותיים, הכרה, למידה, פיתוח ומחקר של תחום צמחי המרפא הסיניים ושילובם האינטגראלי במתן טיפול, השתלבות מעשית ומקצועית בקליניקות ייעודיות אשר מפתחות שיטות טיפול ייחודיות  ומסע מקצועי לסין בו הסטודנט נחשף למקור האותנטי והראשוני של הרפואה הסינית ומייצג את בית הספר אשר מפעיל תוכנית של חילופי סטודנטים ומרצים  בשילוב עם הפדרצייה הסינית העולמית .

הכוונה מקצועית ראשונית ועתידית  |

עוד בראשית הדרך זוכה הסטודנט לקבל ייעוץ והכוונה מקצועית אישית מהצוות המקצועי של בית הספר. המטרה הנה בחירה ראשונית של מסלול הלימודים תוך זיהוי צרכיו של הסטודנט. בהמשך דרכו של הסטודנט עומדות בפניו אפשרויות בחירה של השתלבות מקצועית במגוון מקומות לשם צמיחה אישית ומקצועית כאחד.

אסכולות הרפואה הסינית |

במהלך השנים הושפעה הרפואה הסינית ממגוון נסיבות פוליטיות, חברתיות, והנהגתיות שהתרחשו בסין ובעולם כולו. שיטות וטכניקות טיפול חדשות אומצו ופניה של הרפואה הסינית הורחבו למגוון אסכולות. במהלך מסלול הלימודים נחשף הסטודנט לשלושת האסכולות העיקריות ולזרמים המרכזיים – רפואה סינית עתיקה וקלאסית – תורת הגזעים והענפיםT.C.M – רפואה סינית מסורתית, ושיטת חמשת האלמנטים. כל אלו יחד חוברים והסטודנט מפתח ומאמץ מיומנות בתורת אבחון וטיפול באדם – אבחנת דופק, אבחנת גוף, ועוד שיטות אבחון ייחודיות הנלמדות והנחקרות במהלך מסלול הלימודים.

מרחב לימודי |

המרחב הלימודי המוצע לסטודנט במזרח מערב הנו יחידי מסוגו בארץ. המרחב הלימודי נבנה בהתאם לרוח ולמודל הסיני המסורתי האקדמי. לסטודנט ישנה נגישות יומיומית למתקנים לימודיים כגון קליניקות טיפוליות, וספרייה עשירה. הסטודנט פוגש וחווה כבר בתחילת דרכו את רעיון העשייה הטיפולית אשר מורגש במרחב כולו. כיתות הלימוד מרווחות, ציוד לימודי מתקדם ואווירה מקצועית ואקדמית שולטת.

צוות המרצים |

בבית הספר מלמדים טובי המרצים בארץ, בעלי וותק וניסיון מקצועי עשיר. צוות המרצים הוא מטובי המטפלים בארץ. הסטודנט בבית הספר זוכה במהלך מסלול הלימודים למפגש מקצועי וייחודי עם המרצים בהרצאות, בקליניקות המקצועיות ובבית המרקחת הסיני.

לימודי רפואה מערבית |

מסלולי הלימוד כוללים לימודי רפואה מערבית ברמה גבוהה ומקיפה. לימודי הרפואה המערבית מכשירים את הסטודנט לתקשורת מקצועית עם הממסד הרפואי המערבי, מקנים לסטודנט כלים חיוניים וחשובים להשתלבות במערכות ומוסדות בריאותיים, להבנת תהליכים פיסיולוגיים ופתולוגיות שונות, ולכלי עבודה חיוני באבחנת האדם כחלק מתהליך טיפולי. לימודים אלו מתקיימים על ידי מרצים מובילים מתחום הרפואה המערבית, והגישה העיקרית הנה רפואה אינגרטיבית (משולבת) של הרפואה הסינית והמערבית כאחת.

התמחות פרקטית ומעשית |

החל מהשנה הראשונה ועד לתום לימודיו הסטודנט משתלב בעשייה פרקטית ומעשית בקליניקות הפועלות לצד בית הספר, וכן במוסדות רפואיים איתם בית הספר משתף פעולה על בסיס מקצועי. התמחות פרקטית זו מאפשרת לסטודנט עוד מראשית דרכו להכיר, לבחון ולתרגל שיטות טיפול שונות ומגוונות תוך יישום אישי ומקצועי כאחד.

קשרים מקצועיים ואקדמאיים עם האקדמיה והממשל הבריאותי הסיני |

תכנית הלימודים בבית הספר נבנתה בסיוע המחלקה האקדמית של הרפואה הסינית במשרד הבריאות הסיני בבייג'ינג והינה התכנית המקיפה והמקצועית ביותר בעולם המערבי. התכנית מכילה  כ – 3500 שעות אקדמיות המשלבות לימודי תיאוריה, פילוסופיה, חשיבה , פרקטיקה והתנסות קלינית רחבה. התכנית מוכרת על ידי האגודה הישראלית לרפואה סינית וכן על ידי העמותה הישראלית למטפלים ברפואה סינית קלאסית. .

צמחי מרפא סיניים – בית מרקחת סיני

במשך מסלול הלימודים נלמד תחום צמחי המרפא הסיניים בבית הספר, הלימוד כולל התנסות בבית המרקחת הסיני הפועל בשיתוף פעולה מלא עם בית הספר שמהווה חלק חשוב במרכז. הלימודים כוללים הכרה של תחום צמחי המרפא על בוריים, מחקר ופיתוח של אלו, ושילובם כחלק אינטגראלי מתהליך טיפולי. בית המרקחת הסיני מהווה מתקן לימודי ייחודי וחשוב להעשרת והכשרת הסטודנט. 

לימודי העשרה |

במסלולי הלימוד מוצע לסטודנט להשתלב בלימודי ובמפגשים נוספים התורמים רבות להעשרתו המקצועית והאישית של הסטודנט. אלו תורמים רבות לארגז הכלים האישי של הסטודנט, ומסייעים לו להגיע ליעדו כמטפל איכותי ומוביל בעל ערכים ורוח של עשייה.

נתינה |

נתינה הנה הבסיס הראשוני להיותו של האדם מטפל. מסלולי הלימוד השונים מאפשרים לסטודנט להבין את חשיבותה של זו, ואת שילובה במערך הלימודי והפרקטי. בבית הספר מיישמים ומחדדים את רעיון הנתינה על ידי תרומה לקהילה. הסטודנטים של בית הספר יחד עם הצוות המקצועי מפעילים קליניקה התנדבותית בקרב מוסדות לימוד וארגונים שונים.

חוויה וחברה |

מסלולי הלימוד השונים מאפשרים לסטודנט למידה רבה ולצידה חוויה יקרה. סדנאות שונות, מפגשים וסמינרים מקצועיים, טיולים והרצאות אורח. כל אלו שזורים בחווית הלימוד של הסטודנט בבית הספר.

פרויקט אישי |

בכל מסלולי הלימוד נדרש הסטודנט לעבודה גמר כפרוייקט אישי בהתאם למודל לימודי אקדמי. עבודת הגמר בעלת אופי של מחקר אישי בה מטביע הסטודנט את חותמתו, דעתו והסתכלותו האישית. במסגרת הפרויקט האישי בוחר הסטודנט נושא עיקרי תוך הכוונה מקצועית. פרויקט זה מהווה את הבסיס הרעיוני הראשוני עמו יוצא הסטודנט לדרכו המקצועית בראשית דרכו המקצועית.הפועל